Σκάνδαλο με τα κλειδιά 138 μοντέλων που είναι ευάλωτα σε κλοπή!


Τι συμβαίνει τελικά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; Ενώ δεν έχει καταλαγιάσει ακόμα η... κάπνα από το dieselgate με το παράνομο λογισμικό της VW, βγαίνει στον αέρα ένα ακόμα σκάνδαλο: Αυτή τη φορά, αφορά ελάττωμα στα κλειδιά 138 μοντέλων 26 διαφορετικών κατασκευαστών, που κάνει την κλοπή τους (των αυτοκινήτων, όχι των κλειδιών φυσικά) "παιχνιδάκι".




Το τραγελαφικό είναι ότι η VW πρωταγωνιστεί και εδώ, όχι μόνο επειδή 29 από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της είναι στη μαύρη λίστα (τα περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή), αλλά επειδή... είχε μηνύσει τους δύο επιστήμονες που αποκάλυψαν το κατασκευαστικό ελάττωμα. Και τώρα που οι επιστήμονες κέρδισαν τη νίκη, άνοιξε ο Ασκός του Αιόλου.






Τα 138 μοντέλα αυτοκινήτων που ανοίγουν για... πλάκα
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟ
Audi A1, A2, A3, A4 (2000), A6, A8, Allroad, Cabrio, Coupé, Q7, S2, S3, S4, S6, S8, TT (2000)
Buick Regal
Cadillac CTS-V, SRX
Chevrolet Aveo, Kalos, Matiz, Nubira, Spark, Evanda, Tacuma
Citroën Jumper (2008), Relay
Daewoo Kalos, Lanos, Leganza, Matiz, Nubira, Tacuma
DAF CF, LF, XF
Ferrari California, 612 Schaglietti
Fiat Albea, Doblo, Idea, Mille, Multipla, Palio, Punto (2002), Seicento, Siena, Stilo, Ducato (2004)
Holden Barina, Frontera
Honda Accord, Civic, CR-V, FR-V, HR-V, Insight, Jazz (2002), Legend, Logo, S2000, Shuttle, Stream
Isuzu Rodeo
Iveco Eurocargo, Daily
Kia Carnival, Clarus, Pride, Shuma, Sportage
Lancia Lybra, Musa, Thesis, Y
Maserati Quattroporte
Opel Frontera
Pontiac G3
Porsche 911, 968, Boxster
Seat Altea, Cordoba, Ibiza, Leon, Toledo
Skoda Fabia (2011), Felicia, Octavia, Roomster, Super, Yeti
Ssangyong Korando, Musso, Rexton
Tagaz Road Partner
Volkswagen Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Cross Golf, Dasher, Eos, Fox, Gol, Golf (2006, 2008), Individual, Jetta, Multivan, New Beetle, Parati, Polo, Quantum, Rabbit, Saveiro, Santana, Scirocco (2011), Touran, Tiguan, Voyage, Passat (1998, 2005), Transporter
Volvo C30, S40 (2005), S60, S80, V50, V70, XC70, XC90, XC94

Το σκάνδαλο έχει ξεσπάσει στη Βρετανία -δεν έχει γίνει γνωστό αν αφορά και άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα την Ελλάδα- και συγκαταλέγει κάποια από τα πιο εμπορικά μοντέλα... ever, όπως το VW Golf, τα Audi A1, A3, Seat Ibiza, Leon, Skoda Yeti, Octavia, Fabia, Fiat Punto, Volvo S60, Honda Civic, S2000, αλλά και supercars, όπως Ferrari California, 612 Scaglietti, Porsche 911, Boxster, Maserati Quattroporte.


Μετά από μια διετή δικαστική μάχη με τη Volkswagen, ο computer scientist Flavio Garcia από το Πανεπιστήμιο του Birmingham και οι συνεργάτες του, Baris Ege και Roel Verdult, από το Πανεπιστήμιο Radboud Nijmegen της Ολλανδίας, κέρδισαν το δικαίωμα να αποκαλύψουν δημοσίως το σοβαρότατο κατασκευαστικό ελάττωμα ασφαλείας που βρήκαν στα κλειδιά 138 δημοφιλών αυτοκινήτων.

Οι επιστήμονες λένε ότι οι εταιρείες έχουν βάλει κώδικα στα κλειδιά που είναι πανεύκολο να "σπάσει" ακόμα και από ενα... παιδί. Με το που σπάσουν τον κώδικα, οι κλέφτες πρέπει μόνο να εκπέμψουν το δικό τους σήμα και το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει και είναι στη διάθεσή τους. Μάλιστα, ο επικεφαλής της έρευνας, κ. Garcia είπε στη Birmingham Mail ότι είναι σαν να έχεις βάλει στο email σου τη λέξη "password" για password!





Το κενό ασφαλείας είναι η... χαρά του κλέφτη

Το κενό ασφαλείας βρίσκεται στο τσιπάκι που έχει κάθε πλαστικο κλειδί σύγχρονου αυτοκινήτου, γνωστό ως Megamos Crypto transponder, με το οποίο ξεκλειδώνουν οι πόρτες και παίρνει μπρος η μηχανή. Ο μεταδότης του κλειδιού επικοινωνεί με το αυτοκίνητο ασύρματα, επιβεβαιώνοντας την ταυτότητά του όταν πατάμε το κουμπί.

Υποτίθεται ότι τα κλειδιά αυτά έχουν δισεκατομμύρια κωδικούς στους οποίους στέλνεται το ψηφιακό σήμα. Όμως οι ερευνητές βρήκαν ότι αν συντονιστείς με την ασύρματη επικοινωνία του κλειδιού και του αυτοκινήτου μόλις δυο φορές, μπορείς να ρίξεις τον αριθμό των πιθανών συνδυασμών σε μόλις 200.000. Και λέμε "μόλις", γιατί ένα αυτόματο πρόγραμμα χακαρίσματος (cracking, για την ακρίβεια) μπορεί να δοκιμάσει κάθε έναν από αυτούς τους 200.000 συνδυασμούς κωδικών μέσα σε ένα μισάωρο. Άρα, το αργότερο σε ένα μισάωρο, ο κλέφτης μπορεί να ανοίξει το αυτοκίνητο, να το πάρει και να φύγει κύριος...

Tip: Για το report αυτό χρησιμοποιήσαμε στοιχεία από τη Dailymail

http://www.topspeed.gr/2015/10/138.html

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »