Ζάχαρη ή γλυκαντικές ουσίες; Τι είναι καλύτερο;



Μιας και ακούγονται διάφορα για τις γλυκαντικές ουσίες, είναι καλό τελικά να τις προτιμάμε ή όχι σε σχέση με τη ζάχαρη; Ας ρίξουμε λίγο φως.

Η κατανάλωση γλυκαντικών ουσιών αντί για ζάχαρη κατά τη δίαιτα, φαντάζει μία πολύ καλή λύση μιας και δεν έχουν σχεδόν καθόλου θερμίδες.

Αυτό ακούγεται πολύ πολύ καλό! Είναι όμως στην τελική;

Φανταστείτε πολύ απλά ότι με τη ζάχαρη παχαίνουμε και αυξάνουμε τις πιθανότητες να "αρρωστήσουμε". Με τις γλυκαντικές ουσίες από την άλλη, μειώνουμε τις θερμίδες που λαμβάνουμε με αποτέλεσμα να είμαστε πιο υγιείς.

Τέτοιες είναι η ασπαρτάμη (θα τη βρείτε σε αναψυκτικά και τσάι light), κλπ.

Όμως, οι γλυκαντικές ουσίες έχουν τέσσερα μειονεκτήματα:

» είναι εθιστικές,
» αυξάνουν τις πιθανότητες για καρκίνο,
» αυξάνουν τον κίνδυνο για μεταβολικό σύνδρομο (δυσλειτουργία που δρα τοξικά στον οργανισμό μας και αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιοεγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτη και πρόωρο θάνατο),
» αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2.

Αξίζει λέτε το ρίσκο για να χάσετε κάποια κιλά;

Τελικά και η κατανάλωση ζάχαρης δεν είναι πια και κάτι τόσο κακό. Όλο το παιχνίδι παίζεται στο πως την καταναλώνουμε.

Τα σάκχαρα για παράδειγμα που υπάρχουν στα φρούτα είναι υγιεινά.

Επίσης, η κατανάλωση της ζάχαρης και των γλυκών με μέτρο, είναι επίσης μια χαρά.

Οπότε γιατί να ρισκάρετε τη μελλοντική σας υγεία με γλυκαντικές ουσίες; Απλά, βάλτε μέτρο!

Εγώ προσωπικά, παρόλο που προσέχω τη διατροφή μου, προσπαθώ να καταναλώνω τα πάντα με μέτρο.

Στην αρχή είχα υιοθετήσει τα προϊόντα light, όμως μετά τα σταμάτησα. Απλά μείωσα λίγο ακόμα τις ποσότητες και είμαι εντάξει. Δεν ξέρω, φοβάμαι. Πολλά τα "ρίσκα" στη σύγχρονη εποχή (ακτινοβολίες, μεταλλαγμένα φαγητά, βιομηχανοποίηση προϊόντων, κλπ).

Τον καφέ για παράδειγμα, τον πίνω μέτριο. Δεν θέλω να τον πιω σκέτο, γιατί πολύ απλά δεν μου αρέσει! Επίσης, δεν θέλω να βάλω ζαχαρίνες και άλλα τέτοια, βάζω μέσα κανονικά μία κουταλιά ζάχαρη.

Στην τελική δεν θα είναι και η αιτία για να βάλω κιλά μιας και γενικά έχω μειώσει την κατανάλωση γλυκών και δεν τα έχω κόψει τελείως πάλι, δεν χρειάζεται!

Επίσης στο ψυγείο μου έχω και κάποια προϊόντα light, αλλά τα έχω κυρίως για επισκέπτες. Καταναλώνω ελάχιστα έως καθόλου από αυτά μέσα στη βδομάδα και προτιμάω τα μη-light σε μικρές όμως ποσότητες.

Αντί για να πιω ένα αναψυκτικό - μια ανθρακούχα πορτοκαλάδα, στύβω πορτοκάλια ή πίνω ένα φυσικό χυμό. Το συνήθισα, μου δίνει πολύ θετική ενέργεια και ναι, πλέον μου αρέσει.

Προσωπικά αυτό το μοντέλο μου λειτουργεί πολύ καλά.

Αν βέβαια σας παροτρύνει ο γιατρός σας να χρησιμοποιήσετε γλυκαντικές ουσίες αντί για ζάχαρη, τότε φυσικά... κάτι ξέρει παραπάνω! Οπότε μην αμελήσετε και ΠΟΤΕ μην αμελείτε τη συμβουλή του γιατρού σας επειδή διαβάσατε κάτι στο internet!

Τώρα, η απόφαση και τα συμπεράσματα, δικά σας...

coolweb.gr

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »