Τη θύρα OBD-II την ασφαλίζετε;
Του Νίκου Μαρινόπουλου
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Λονδρέζικης αστυνομίας, το 42% των κλοπών αυτοκινήτων την περασμένη χρονιά έγιναν με ηλεκτρονικά μέσα. Αυτό σημαίνει ότι οι διαρρήκτες είτε υπέκλεψαν το σήμα που έστειλε το κλειδί στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου είτε απέκτησαν πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω της θύρας OBD-II (σε αυτήν συνδέονται τα διαγνωστικά μηχανήματα). Ο χρόνος που συνήθως χρειάζονται οι διαρρήκτες είναι από ελάχιστα δευτερόλεπτα έως 2-3 λεπτά.
Παλιότερα, στο άκουσμα αυτής της είδησης δεν ανησυχούσαμε και τόσο πολύ. Ο εξοπλισμός για την υποκλοπή του σήματος ήταν πανάκριβος και ο κλέφτης που θα τον είχε στην κατοχή του, συνήθως θα ήταν τόσο καλός «επαγγελματίας» που θα μπορούσε να βουτήξει το αυτοκίνητό μας ούτως ή άλλως. Μόνο που ένας πρόσφατος διαγωνισμός για παιδιά ηλικίας 12-17 ετών στις ΗΠΑ έδειξε ότι ένας 14χρονος με εξοπλισμό αξίας 12 ευρώ μπόρεσε να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα υπερσύγχρονο από πλευράς ασφαλείας αυτοκίνητο.
Πριν από λίγο καιρό είχε ανακοινωθεί η αναβάθμιση του συστήματος Connected Drive των BMW, Mini και Rolls-Royce, λόγω ενός κενού ασφαλείας που είχε παρατηρηθεί. Μόνο που οι ακριβές μάρκες και τα αυτοκίνητα πολυτελείας δεν είναι απαραίτητα αυτά που προτιμούν οι κλέφτες. Σύμφωνα πάντα με τη Λονδρέζικη αστυνομία, υψηλότερα στις προτιμήσεις των κλεφτών ήταν το Ford Transit και το Mercedes Sprinter, δύο βανάκια δηλαδή.
Η μόνη άμυνά μας είναι να παρκάρουμε σε φυλασσόμενο και καλά φωτισμένο χώρο, να κλειδώνουμε πάντα το αυτοκίνητο, ακόμα και για να πάμε στο περίπτερο, να χρησιμοποιούμε κάποιο μηχανικό μέσο κλειδώματος (πχ μπαστούνι στο τιμόνι) και, πλέον, ν’ αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τη λύση της κλειδαριάς για τη θύρα OBD-II του αυτοκινήτου μας.
http://www.motori.gr/newsarticle/11337/%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%AD%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%AD%CF%82-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD